Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag zmodernizuje trzy lokomotywy Orlenu

inforail
28.03.2017 07:57
0 Komentarzy

ORLEN KolTrans i EuronaftTrzebinia rozpoczęły realizację programu inwestycyjnego, którego celem jest,poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, znaczące zwiększenie dostępnościtechnicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw.

Firma poinformowała, że program podzielony jest na etapy idotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych jak i przewozowych obu spółek.Obejmuje zarówno modernizacje jak i zakup nowego taboru. Łącznie do 2020 rwydatki inwestycyjne w ramach tych zadań sięgnąć mogą 300 mln zł. Obecnie obieSpółki eksploatują około 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność,zaś program rozwoju dla taboru kolejowego na lata 2017- 2020 zakłada zakup lubmodernizację ok. 22 lokomotyw, które zapewnią zwiększenie zdolnościprzewozowych logistyki kolejowej GK ORLEN w Polsce. Plan odnowy floty obejmierównież czeskie aktywa przewozowe Koncernu ? w Unipetrol Doprava.

W ramach realizacji pierwszego etapu strategii, spółki ORLENKolTrans i Euronaft Trzebinia będą poddawały modernizacji trzy lokomotywyspalinowe przeznaczone do obsługi na bocznicach Zakładu Głównego PKN ORLEN wPłocku oraz Zakładu ORLEN Południe w Trzebinii. Finalnie po przeprowadzeniumodernizacji, która pozwoli uzyskać sprzęt o wyższej mocy, niezawodności oraz zdecydowanielepszych parametrach w zakresie ochrony środowiska, tabor kolejowy zyska 2lokomotywy typu 15D z nowoczesnymsilnikiem firmy Caterpillar o mocy 1550 kW, spełniającym normy emisji spalinUIC IIIa. Podobny proces przejdzie jednaz lokomotyw Euronaftu, która po modernizacji będzie również dysponowałasilnikiem Caterpillar ale o mocy 708 kW. Do wykonania tych zadań wybrano polskąspółkę NEWAG. Łączna wartość zawartych umów wynosi 13 mln zł zaś odbiórzmodernizowanych lokomotyw jest przewidziany na koniec bieżącego roku.

Jestem przekonany, żenowa strategia pozwoli nam podnieść efektywność, jakość i bezpieczeństwoświadczonych usług. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się zaadresowaćpotrzeby naszych operacji bocznicowych, gdyż wymiana wyeksploatowanego sprzętuprzyniesie najwięcej wartości dodanej dla łańcucha dostaw PKN ORLEN. Rozważającwiele opcji sprzętowych zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę ipolskie rozwiązanie gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanielepsze wsparcie serwisowe a także możliwość wykorzystania własnych warsztatównaprawczych – powiedział Andrzej Raszewski Prezes Zarządu ORLEN KolTrans.

Zmodernizowane lokomotywy poza wzmocnieniem potencjałuprzewozowego Grupy zapewnią komfortowe warunki pracy, głównie w zakresieniższej emisji hałasu. W nowych kabinach zostaną również obniżone przedziałysilnikowe co znacząco poprawi widoczność a tym samym będzie miało pozytywnywpływ na bezpieczeństwo prowadzonych manewrów. Bardzo istotnym efektemmodernizacji będzie również zapewnienie pożądanych parametrów odnoszących siędo ochrony środowiska, regulowanych przez dyrektywy Unii Europejskiej wzakresie emisji CO, węglowodorów, tlenków azotu i cząstek stałych.


Komentarze